Odstoupení od kupní smlouvy
Dle zákona 89/2012 Sb. v platném znění má Kupující právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění bez udání důvodů.
Odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího:
Kupující má právo objednávku stornovat kdykoli před jejím potvrzením a bez udání důvodu. Dle zákona 89/2012 Sb. v platném znění má Kupující právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění bez udání důvodů. Zboží pak musí být vráceno Kupujícím (na jeho náklady) na adresu Prodávajícího.
Prodávající není v žádném případě (ani proti úhradě) schopný zboží u Kupujícího vyzvednout. Dopravce, který zboží přivezl, má na autě připravené zboží k postupnému vydávání pro další zákazníky a nevrací se koncem dne zpět k Prodávajícímu.
Pokud se rozhodnete odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu v zákonné lhůtě, kontaktujte nás na našem emailu odstoupeni.od.smlouvy@lanitplast.cz. Poskytneme Vám asistenci, aby Vaše odstoupení proběhlo v pořádku.
V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vrácenou kupní cenu snížit o částku nutnou k navrácení do původního a kompletního stavu.
Pokud je zboží kompletní a nepoškozené, firmy vrací cenu zboží + dopravného (celková cena včetně dopravy při uzavření kupní smlouvy) na bankovní účet kupujícího (po předchozí domluvě).
Odstoupení od smlouvy ze strany Prodávajícího:
Prodávající je oprávněn zrušit objednávku zejména v případě
- kdy má oprávněnou pochybnost o skutečné identitě Kupujícího
- případně když se zboží již nevyrábí nebo nedodává
- v případě zjevné chyby v ceně zboží (překlep, softwarová chyba, apod...).
Doporučený postup vrácení zboží:
- Ve lhůtě 14 dnů po obdržení zboží (počítá se od prvního dne po převzetí od dopravce nebo po vyzvednutí na pobočce prodávajícího) zašlete prodávajícímu vhodným způsobem informaci, že odstupujete od kupní smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů – doporučujeme využít tohoto formuláře (strana č. 1). V případě odeslání poštou je rozhodující poštovní razítko zásilky. Jako nejvhodnější doporučujeme poslat email na adresu odstoupeni.od.smlouvy@lanitplast.cz.
- Z důvodu hladkého průběhu vrácení zboží doporučujeme o úmyslu vrátit zboží informovat předem Prodávajícího (např. telefonicky) na provozovně, kam budete zboží odesílat (není to však vaší povinností, ale vyřízení vrácení zboží to značně urychlí).
- Zboží je nutné odeslat zpět prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od ode dne, kdy došlo k odstoupení od kupní smlouvy nákupu (počítá se od prvního dne po odstoupení). V případě odeslání poštou je rozhodující poštovní razítko zásilky, v případě odeslání dopravcem pak datum nakládky z transportních dokladů dopravce.
- Zboží znovu zabalte co nejlépe tak, aby v průběhu transportu k Prodávajícímu nedošlo k jeho poškození.
- Pokud budete zboží odesílat poštou nebo smluvním dopravcem označte zboží vhodným popisem, aby bylo možné zboží identifikovat – potřebujeme získat informaci, že se jedná o vrácené zboží v zákonné lhůtě + kdo byl kupujícím (vhodná je kopie nákupního dokladu a ideální je přiložit vyplněný Formulář oznámení o odstoupení od kupní smlouvy). V každém případě ke zboží přiložte minimálně kontakt na sebe – ideálně fungující mobilní telefon. Neidentifikovatelné zboží bez těchto informací bude vráceno odesilateli.
- Zboží musí být v souladu se zákonem vráceno Kupujícím na adresu Prodávajícího jako obyčejný balík (v případě poslání Českou poštou nebo jiným dopravcem), případně přivezeno na jakoukoliv pobočku Prodávajícího (viz kontakty). Zboží nemusí být vráceno včetně původního obalu, pak ale platí obsah bodu 10. Zásilky vrácené formou dobírky nebudou přijaty.
- Náklady související s vrácením zboží (dopravné od Vás zpět k naší firmě) nese kupující, tedy Vy. Je pouze na Vás, jaký způsob dopravy zvolíte. Pro menší zásilky doporučujeme jako dopravce Českou poštu, pro větší zásilky doporučujeme např. společnosti GEIS CZ, s.r.o. (www.geis-group.cz) nebo TOPTRANS EU a.s. (www.toptrans.cz) nebo jiného dopravce. Aktuální ceny dopravy naleznete na webových stránkách dopravců.
- Prodávající v co nejkratší lhůtě zboží zkontroluje, ověří jeho kompletnost a nepoškozenost.
- Pokud bude zboží kompletní a neporušené, pak do 14 dnů od Odstoupení od smlouvy a od vrácení zboží vrátí Prodávající Kupujícímu peníze za nákup v plné výši podle kupního dokladu (včetně všech ostatních nákladů jako dopravné a doběrečné).
- Zboží je možné vrátit i bez originálního obalu zabalené pro potřeby vrácení jiným vhodným způsobem. Chybějící, případně Kupujícím popsaný nebo jinak poničený obal (např. adresami nebo vzkazy apod.) může být důvodem k přebalení výrobku. Upozorňujeme, že o náklady na přebalení do náhradního originálního balení může být v souladu se zákonem snížena výše vrácené kupní ceny.
- POZOR – výše vrácené kupní ceny může být snížena o náklady Prodávajícího spojené s uvedením vráceného zboží do původního stavu (tj. mohou být vyúčtovány případné chybějící díly výrobku nebo oprava výrobku, může být vyúčtováno i případné vyčištění nebo uvedení zboží do původního předprodejního stavu). Kupující je odpovědný za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
FORMULÁŘ A POSTUP PRO VRÁCENÍ ZBOŽÍ K TISKU